Dokonalosť na kolesách: Mechanik odhalil auto, ktoré aj po 20 rokoch jazdí takmer bez porúch

  • Honda Accord VII je ikonou starej školy
  • Po 20 rokoch stále jazdí bez problémov vďaka jednoduchosti a kvalitným motorom i-VTEC
mechanik a auto
  • Honda Accord VII je ikonou starej školy
  • Po 20 rokoch stále jazdí bez problémov vďaka jednoduchosti a kvalitným motorom i-VTEC
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Honda Accord siedmej generácie patrí medzi legendy automobilového sveta, ktoré si získali srdcia vodičov po celom svete. Aj viac než dve dekády po svojom uvedení dokáže zaujať kombináciou jednoduchosti, odolnosti a spoľahlivosti, píšu Autotrendy.

Mechanici a automobiloví odborníci ju často uvádzajú ako vzor kvalitne postaveného auta, ktoré aj po rokoch dokáže prekvapiť bezproblémovým chodom. Čo stojí za jej nesmrteľnou reputáciou a prečo ju mnohí stále považujú za ideálny model zo starej školy?

Legenda spoľahlivosti japonskej školy

Na čele rebríčka spoľahlivosti podľa mechanika Łukasza Libu sa umiestnila Honda Accord siedmej generácie, vyrábaná v rokoch 2002 až 2008. Podľa jeho slov tento model predstavuje dokonalosť. V čase, keď ostatné značky predbiehali jedna druhú v zavádzaní zložitých technológií a turbomotorov, Honda zostala verná svojej jednoduchosti a spoľahlivosti. Práve táto filozofia jej umožnila stať sa legendou, ktorá aj po dvadsiatich rokoch jazdí bez väčších problémov.

Kľúčom k úspechu je kombinácia nekompromisnej kvality a geniality jednoduchosti. Namiesto komplikovaných turbomotorov sú pod kapotou atmosférické benzínové motory i-VTEC s objemom 2,0 alebo 2,4 litra. Tieto motory sú známe svojou odolnosťou, hladkým chodom a minimálnymi nárokmi na údržbu. Stačí im pravidelná výmena oleja a dokážu bez problémov prejsť viac ako pol milióna kilometrov.

Benzín šetrí starosti a peniaze

V ponuke bol aj dieselový agregát 2.2 i-CTDi, ktorý síce patrí medzi najlepšie diesely svojej doby, no z dlhodobého hľadiska je rizikovejší ako benzínové varianty. Trápi ho predovšetkým naťahujúca sa rozvodová reťaz, problémy s turbom a spojkou. Preto sa pri kúpe odporúča voliť benzínovú verziu, ktorá šetrí starosti aj peniaze, dodávajú Autotrendy.

Slabinou Accordu VII je ochrana proti korózii, čo je problém spoločný pre väčšinu starších japonských áut. Hrdza sa môže objaviť najmä na zadných lemoch, podvozku či hranách dverí. Aj tak ide o drobný problém, ktorý sa dá riešiť a nemá nič spoločné s fatálnymi poruchami motora.

Honda Accord siedmej generácie je ukážkovým vozidlom starej školy. Vznikla v dobe, keď automobilky nestavali autá tak, aby sa po skončení záruky rýchlo kazili. Inžinieri pri jej vývoji kládli dôraz na kvalitu materiálov, jednoduchú konštrukciu a dlhú životnosť. Práve preto sú tieto autá aj po dvadsiatich rokoch často v lepšom stave než moderné autá, ktoré sú mladšie, no plné zložitej a náchylnej elektroniky.   

Honda – spoľahlivosť, ktorá prekonáva kilometre

Čo sa týka značky Honda, táto japonská automobilka pravidelne vyniká svojou spoľahlivosťou a dlhú životnosť vozidiel potvrdzujú aj štúdie. Podľa analýzy portálu iSeeCars.com, ktorá skúmala viac než 402 miliónov áut, má priemerné vozidlo len 8,6 % šancu prekročiť hranicu 250-tisíc míľ (približne 400-tisíc kilometrov). Honda sa pritom v rebríčkoch objavila hneď niekoľkokrát, medzi nimi napríklad aj model Honda CR-V druhej generácie, informovali sme v predchádzajúcom článku.

Druhá generácia Hondy CR-V (2001–2006) vznikla ešte predtým, než sa SUV stali masovo populárnymi, a stála si za svojou praktickosťou, pohodlím a spoľahlivosťou, čo ocenili rodiny aj aktívni vodiči.

Pod kapotou nájdeš atmosférický benzínový štvorvalec 2.0 i-VTEC K20A, známy svojou dlhou životnosťou a schopnosťou prejsť viac než 400-tisíc kilometrov bez generálnej opravy. Pohon všetkých kolies vybavený viskóznou spojkou poskytuje stabilitu aj na náročnom teréne, pričom jednoduché a odolné odpruženie udržuje prevádzkové náklady na nízkej úrovni.

Čítaj viac z kategórie: Auto

Zdroje: autotrendy.sk, iseecars.com, startitup.sk

Najnovšie videá

Trendové videá