Ako som zvý­šil zisk svo­jej spo­loč­nos­ti zo 100 dolá­rov na 400 mili­ó­nov

Hayes Drumwright / Michal Sorkovský / 18. júna 2015 / Lifehacking

Zalo­žil som spo­loč­nosť s náz­vom Tra­ce3 a jej zisk som postup­ne doká­zal zvý­šiť zo 100 až na 400 mili­ó­nov dolá­rov. Moja spo­loč­nosť sa sta­la úspeš­nou v oblas­ti pora­den­stva a pre­da­ja tech­no­ló­gii, ale neza­lo­žil som ju pre­to, aby som sa stal bohá­čom.

 

A vy by ste to tiež nemali robiť iba preto, potrebujete iný dôvod na založenie vlastného biznisu. Ak chcete, aby váš biznis mal na trhu úspech a aby vydržal dlhú dobu, musíte v jeho základnej myšlienke bojovať za pravdu. A v biznise „pravda“ znamená hodnota. Ako podnikateľ by ste sa teda mali každý deň snažiť pochopiť čo „hodnota“ znamená pre vašich zákazníkov. Musíte dokázať nájsť skutočnú hodnotu a pravdu o tom, čo vaši klienti naozaj potrebujú.

 

   Hayes Drumwright

Oddeľujte dobrú vôľu ľudí od pravdy

 

Keď chystáte nový projekt, mali by ste najprv nájsť piatich ľudí, potenciálnych zákazníkov, ktorým predstavíte koncept, váš produkt či službu (podľa to čo sa chystáte priniesť na trh). Povedzte im: „Zvažujem, že spustím tento biznis a potrebujem vašu pomoc. Bol by som vám vďačný, ak by ste mi povedali, prečo to nemám robiť. Dúfam, že si pozorne vypočujte informácie o koncepte a presvedčíte ma, prečo to nebude fungovať.“

Potom ako predstavíte koncept už nehovorte nič. Nesnažte sa rovno predávať. Ak vás potenciálni zákazníci vo vašej myšlienke podporia a poradia vám projekt spustiť, môžete urobiť ďalší krok. Priamo na mieste im ponúknite možnosť kúpiť si váš produkt. Nie investovať do projektu, ale priamo kúpiť váš produkt. Povedzte zákazníkom, že keď si produkt predplatia, bude im doručený skôr. Založil som mnoho spoločností a preto môžem povedať, že vypýtanie si peňazí od ľudí priamo na mieste je neskutočne dôležité. Z ničoho nič sa potom celý rozhovor zmení na skutočnú konverzáciu a to takú, ktorá pomôže progresu. Z ničoho nič vám títo ľudia môžu povedať, že momentálne nemajú peniaze, alebo že najprv chcú vidieť ako im ukážete 100 iných ľudí, ktorí produkt používajú a sú s ním spokojní či iní dôvod prečo nie.

Potom sa ich spýtajte, prečo by ste produkt na trh priviesť nemali a ak rozhovor dopadne dobre, vypýtajte si od nich znovu peniaze. Väčšinou vám síce polovica ľudí povie iné ospravedlnenie, prečo si produkt kúpiť nemôžu, no vy už máte to, čo ste chceli.

 

Buď ochotný rýchlo zmeniť kurz  

 

Kritický moment v raste mojej spoločnosti Trace3 prišiel na jednom stretnutí, keď mi jeden smelý klient povedal, že ak bude naša spoločnosť pokračovať vo svojej súčasnej ceste s aktuálnou ponukou, do troch rokov to môžeme zabaliť. Bolo to pre mňa nepríjemné tvrdenie, ale bola to pravda.
Tento klient si totiž uvedomil, že náš produkt, vďaka ktorému sme enormne rástli, už dosiahol svoj strop, a že už naďalej nebude ničím výnimočným. A to aj napriek tomu, že naše zisky narástli zo 100 dolárov na 300 miliónov dolárov len za dva roky. Po zvážení som sa rozhodol vybudovať dva nové projekty a všetky zisky z tohto roku do nich investovať. Rozhodol som sa pokračovať v starom biznise, no popritom financovať nové projekty a hľadať cestu ako dostať najpokročilejšie technológie k našim klientom, ponúknutím tých najlepších next-generation produktov, ktoré vznikali v Silicon Valley.

Spravil som rozhodnutie, ktoré ma síce stálo peniaze, no malo zaistiť našu budúcnosť a vytvoriť novú obrovskú príležitosť. Síce s mojim plánom najprv nesúhlasil každý, nakoniec sme sa ale pustili do jeho realizácie a fungovalo to. Chcem tým povedať to, že progres nemusí vždy znamenať len hnať sa vpred tak rýchlo ako to ide, ale niekedy to znamená prijať nepríjemný feedback a zbaviť sa vecí, ktoré už nefungujú.

 

Zlyhanie je povinné

 

Progres vpred k pravde často vyžaduje systém pokus-omyl. Klasické tvrdenie zo Silicon Valley „fail fast“, by sa malo stať vašim mottom, ak so svojou spoločnosťou iba začínate. Keď som zakladal moju novú spoločnosť POP, spýtal som sa piatich potenciálnych klientov, prečo by som to nemal robiť. Chcel som rýchle zlyhanie, ale tri rozdielne spoločnosti mi dali každá po 35 tisíc dolárov čisto na základe konceptu a dnes mám novú spoločnosť, ktorá je úžasná.

POP je crowdsourcingová appka. Počas prvých šiestich mesiacov sme spravili asi 20 pivotov, aby sme odhalili skutočnú hodnotu POP-u. Dnes máme klientov ako DirecTV, Comcast, CoreLogic či Kaiser Permanente a ja očakávam ešte ďalších minimálne 20 pivotov. Neúspech je nevyhnutný predpoklad pre budúci úspech. Neúspech je súčasť progresu smerom k skutočnej hodnote, čo znamená, že je aj súčasťou progresu smerom k pravde.

 

Hovorí sa, že bez zlyhania sa nedočkáte úspechu. Väčšina veľkých podnikateľov si musela prejsť najprv zlyhaniami, kým prišiel vytúžený úspech. Preto by si sa ani ty nemal po prvom, druhom, alebo dokonca aj treťom neúspechu vzdávať, pretože nikdy si nemôžeš byť istý tým, že práve ten ďalší projekt bude úspešný.

 

zdroj: entrepreneur.com

Pridať komentár (0)