Ako spraviť mobilnú kampaň tak aby bola Top?

Peter Řehánek / 18. augusta 2015 / Lifehacking

Mobilná reklama sa od bannerov na desktopoch výrazne líši. Ako z nej vyžmýkať maximum?

 

Prečo robiť mobilné kampane?

1. Mobil je najintímnejšie zariadenie, aké váš spotrebiteľ má

Denne spraví človek až 200 interakcií so svojim smartfónom. Toto číslo sa zdá neuveriteľne vysoké ale obzrite sa späť a zrátajte si, koľkokrát ste sa pozreli na telefón kvôli hodinkám, koľkokrát ste skontrolovali e-mail, Facebook, pobrowsovali ste web…

V mobiloch trávime obrovské množstvo času a žiadne iné zariadenie nie je s nami takmer celý deň. Všetku túto pozornosť môžu inzerenti využiť!

 

 

2. CTRko je omnoho vyššie v porovnaní s desktopovými kampaňami

Pri viacerých kampaniach našich klientov nám analýzy ukázali, že miera prekliku z mobilov je omnoho vyššia. Dôvodov je viacero – na stránkach je menej reklám, ktoré by si delili užívateľovu pozornosť, plocha banneru je v pomere k obrazovke omnoho väčšia ako na desktopoch a mobilné reklamy sú superstručné – a teda okamžite pochopiteľné. To je pre marketéra obrovské plus.

 

3. Dajú sa robiť aj s menšími budgetmi, než desktopové kampane

A toto je správa, na ktorú ste čakali :) Mobilné kampane sú spravidla lacnejšie a teda za rovnaký výkon miniete menej peňazí. Je to hlavne preto, že reklamný priestor v mobiloch ešte nie je taký zaplnený ako na desktope.

 

 

Ako robiť mobilné kampane dobre?

1. Optimalizujte web

Prvé a základné pravidlo znie „ak nemáte optimalizovaný web, nespúťajte mobilnú kampaň“. Celkom logické, však? Neverili by ste, koľko kampaní smeruje na weby, ktoré sa nedajú na mobile ani otvoriť, nieto ešte použiť…

Žiadne pop-upy, žiadny flash a maximálne jednoduché menu. Dôležité je ale aj ponechať užívateľom možnosť zapnúť si plnú verziu stránky – keď niekto browsuje z phabletu, niekedy je to preňho pohodlnejšie.

2. Majte jednoduché formuláre

Kde sa dá, použite možnosť prihlásiť sa cez Facebook alebo Google účet. Väčšinou aj tak viac ako meno a mail nepotrebujete. Ak áno, udržte formulár taký krátky, ako je len možné. Vyťukávať dlhé texty je na mobile extrémne nepohodlné.

3. Merajte výkon podľa platforiem

Doslova tisícky rôznych zariadení, stovky možných rozlíšení obrazoviek, desiatky verzií všetkých operačných systémov. Sledovať by ste mali všetky tieto premenné. Ak zbadáte vysoký bounce rate v niektorej zo skupín zariadení, môžete lepšie optimalizovať web. Ak zbadáte vysoké konverzie z jednej platformy, môžete lepšie optimalizovať kampaň.

4. Merajte výkon web vs. appky

Výhodou mobilnej reklamy je, že sa zobrazuje nielen na weboch ale aj v aplikáciách. To vám dáva možnosť presnejšieho cielenia – reklamu môžete zacieliť podľa kategórií appiek (zábava, produktivita, atď.). V kategóriách „hry“ a „magazíny“ môžet cieliť dokonca podľa žánrov. To otvára veľmi veľké možnosti pre kreatívu. O nej je pri mobilných kampaniach doležité vedieť ešte jednu vec:

5. Robte brutálne jednoduchú kreatívu

Mobilné bannery majú maximálne dva frejmy, sú maličké a neinteraktívne. Kreatíva musí byť veľmi jednoduchá a jasná, pretože na inú nie je priestor. Headline musí byť krátky, aby mohol byť veľkým fontom. Ak použijete button, často vám zaberie celý jeden frejm bannera. Spraviť dobrú kreatívu je výzva, ale preverí vášho copywritera aj grafika :)

 

Zdroj: paravan.sk

Pridať komentár (0)