Bookio.sk: Búk­ni­te si svo­je mies­to v reštau­rá­cii a zís­kaj­te zľa­vu 30%

Ráchel Matušková / 12. decembra 2014 / Tools a produktivita

Radi papá­te, skú­ša­te nové jed­lá a nové reštau­rá­cie? Máte radi isto­tu, že keď prí­de­te do reštau­rá­cie, urči­te v nej budú voľ­né mies­ta pre Vás a Váš­ho par­tne­ra, prí­pa­de pre celú par­tiu? A máte radi zľa­vy? Ak ste na všet­ky tri otáz­ky odpo­ve­da­li ÁNO, je tu pre Vás Bookio. 

Bookio je nová služba z dielne Creative Web. Je to jednoduchý rezervačný systém, prostredníctvom ktorého si za pár minút rezervujete miesto v reštaurácií a ešte získate zľavu 30 % na celý účet. Pýtate sa ako je to možné? Reštaurácie jednoducho ponúknu časy, počas ktorých nie sú plne vyťažené a namiesto toho aby ich priestory zívali prázdnotou, ponúknu zákazníkom zľavu 30 %. 

Zo strany zákazníka to funguje takto: v Bookiu si vyberiete reštauráciu a čas. Zaplatíte poplatok 3€, potom Vám príde potvrdzujúci email o vytvorení rezervácie. Keď prídete do reštaurácie, stačí povedať svoje meno a personál vie, že Vaša rezervácia prebehla cez Bookio a majú Vám na celý účet poskytnúť zľavu.

Spomenutý poplatok 3€ sa Vám vráti už pri účte nad 10 €, čo v reštike dvaja prejete a prepijete ani neviete ako.

 

 

Na otázky odpovedala Zdenka Matláková, projekt manažérka Bookio.sk

Ahoj Zdenka priblíž nám pozadie Bookia. Koho to bol nápad? Ako a prečo vzniklo Bookio?

Podstata Bookia nie je celkom náš nápad, keďže niečo podobné už existuje v Rakúsku približne dva roky. My sme tento rakúsky koncept ešte trochu vyladili. V rámci Bookia ešte ponúkame reštauráciám online rezervačnú knihu. Takže reštaurácie namiesto klasickej papierovej knihy, kde si zapisujú rezervácie, môžu používať našu online rezervačnú knihu, do ktorej dostávajú rezervácie z Bookia, ale môžu si tam zaznamenávať aj iné rezervácie.  


Ako to teda funguje? Ako sa napríklad moja rezervácia dostane od zákazníka, cez Vás, až do reštaurácie?

Sú dve možnosti. Ak reštaurácia má našu online rezervačnú knihu, rezervácia z Bookia sa automaticky prenesie do rezervačnej knihy reštaurácie. Ak reštaurácia online knihu nemá, rezervácia z Bookia sa k nej dostane emailom. Reštaurácia si túto rezerváciu zapíše medzi svoje rezervácie. Zákazník, ktorý si rezerváciu vytvoril dostane email, s potvrdením vytvorenia rezervácie.

Ako dlho ste pracovali na vývoji?

Vývoj Bookia išiel ruka v ruke s vývojom online rezervačného systému, ktorý je základom pre Bookio. Na jar tohto roku sme začali aktívne pracovať na Bookiu a jeho webovej stránke. Najskôr vzniklo české Bookio, a v októbri sme spustili aj Bookio pre Slovensko. 


Ako reagujú reštaurácie keď ich oslovíte na spoluprácu?

Ťažké je najmä presvedčiť reštaurácie aby sa k nám pridali, keďže niečo takéto zatiaľ na Slovensku nefunguje. Trochu sa aj obávajú aby to ľudia nezneužívali, ale zatiaľ máme len pozitívne ohlasy z jednej aj druhej strany. V októbri sme začínali s 21 reštauráciami, v súčasnosti ich máme v ponuke 35 a každý týždeň pribudne minimálne jedna nová. 


V akej fáze vývoja ste aktuálne? Plánujete ešte nejaké zmeny?

Aktuálne sme stále vo fáze testovania. Do budúcna sa zmenám nebránime, naopak sme veľmi flexibilný voči požiadavkám používateľov. Hlavne nám záleží na tom, aby bola služba jednoduchá a ľahko zrozumiteľná. 


Aké výhody prináša Bookio pre zákazníkov?

Výhoda  pre zákazníkov je jasná, zľava 30%  a tiež istota, že keď prídu do reštaurácie budú mať miesto. Aj keď reštaurácie dávajú do ponuky najmä časy mimo hlavnej prevádzky, niekedy sa stane, že ponúknu aj atraktívny čas, kedy nemajú reštauráciu úlne plnú.

 

 

Aké výhody plynú pre reštaurácie?

Je to najmä získavanie nových zákazníkov. Zákazník možno prvýkrát príde do reštaurácie preto, že našiel ponuku na Bookiu, a potom sa do reštaurácie bude vracať aj bez zľavy. Tiež vyplnia prázdne stoličky počas hluchých časov. Výhodou pre reštaurácie je aj to, že majú svoj prístup do Bookia, takže sami môžu pridávať voľné miesta a časy a tiež tieto ponuky meniť podľa aktuálnych možností. 


Zatiaľ sú v ponuke len bratislavské reštaurácie. Plánujete rozširovanie aj do iných miest?

Najskôr chceme overiť koncept v Bratislave a potom uvidíme. Ale vízia určite je, najskôr Košice a potom aj iné mestá. Tak isto aj v Českej republike. 

 

Zaujímalo by ma ako ste určili práve zľavu 30% a tiež poplatok 3 €?

Obidva prípady boli viac menej o dohode a našom pocite. Hovorili sme si, že zľava 10 alebo 20% nebude pre zákazníkov zaujímavá. A na druhej strane vyššia zľava je už nevýhodná pre reštaurácie. Tak sme sa zhodli na 30tich percentách. A ten poplatok 3 € sme určili podobnou cestou, je to suma, ktorá sa oplatí už pri účte nad 10 €. Je to suma, ktorá je vhodná aj pre dvojice. 


Venujme sa trochu aj tímu Bookia. Kto teda tvorí tím?

Keďže Bookio je z dielne Creative Web, tak celý tím, čo sme v Bookiu, sme pod Creative Webom. Ja (Zdenka) sa venujem len Bookiu, som projekt manažérka a venujem sa aj aktívnemu oslovovaniu reštaurácií. Na túto prácu mám ešte jednu kolegyňu, ktorá sa tiež venuje komunikácii s reštauráciami. Potom máme tím programátorov. Ale napríklad marketing sharujeme s inými projektmi Creative Webu. 


Zdenka povedz nám niečo o sebe :)

Na začiatku svojej kariéry som stála pri zrode projektu restauracie.sme.sk. Neskôr som sa stala jeho projektovým manažérom a po 3 rokoch v Petit Press som prešla do Creative Webu, kde som začala pracovať na online rezervačnom systéme, ktorý som spomínala. Následne na to  nadviazalo Bookio. 

 

Zdenka Matláková: „Bookio sme spustili aj preto, aby sme ľudí učili, že v reštauráciách si treba urobiť rezerváciu.  V zahraničí sa do lepšej reštaurácie bez rezervácie ani nedostanete. Aj pre reštauráciu je výhodné keď vie, koľko ľudí kedy príde.“

Mne osobne sa na Bookio páči jeho jednoduchosť, zrozumiteľnosť, ale tiež to že o poplatku 3€ sa nedozviete až niekde na konci procesu rezervácie, ale viete o ňom hneď od začiatku. Poplatok nie je skrývaný ako v mnohých iných prípadoch, čo mňa v konečnom dôsledku len odradí a znechutí od návratu späť k danej službe.  

 

 

Zdenke veľmi pekne ďakujem za rozhovor a prajem veľa úspechov :)

Mimochodom, nevyhladli ste? :)

Zdroj: bookio.sk

Pridať komentár (0)