Koľ­ko zará­ba­jú slo­ven­skí Uber dri­vers? Dosť na to, aby si ho začal robiť tiež!

Martin Bohunický / 26. novembra 2015 / Tools a produktivita

Pri kaž­dej jaz­de s Ube­rom sa dotyč­né­ho spý­tam, aké má skú­se­nos­ti a pre­dov­šet­kým to, koľ­ko mu služ­ba zaro­bí.

 

Z odpovedí, ktoré dostávam, sa mi neraz zatočila hlava. Jeden chalan mi povedal, že pod 2000 mesačne nejde. Iný tvrdí, že zarobí 800 eur týždenne. Z toho čo pravidelne počúvam som urobil predpoklad, že každý aktívny šofér v Bratislave zarobí priemerne tak 500-600 týždenne, bavme sa teda o 1500 - 2000 eurách mesačne. A to som nespomenul, že hovoríme o cifrách v čistom, vrátane odrátania nákladov na benzín.

Títo chalani navyše nie sú žiadni full-time šoféri. Sú to živnostníci, ktorí si zajazdia pre radosť po tom, čo nadizajnujú logo alebo nakódia web. Chalan, ktorý v Bratislave zarobí s Uberom skoro 2000 eur mesačne v čistom, popri jazdení manažuje svoj malý biznis, teda zarobí ďalších pár stoviek mesačne k tomu. 

Iste, Uber na rozbeh poskytuje každému aktívnemu šoférovi podporu vo forme pravidelných príspevkov v hodnote 200 eur. Nikto pritom nevie, koľko takýto bonus ešte vydrží, kedy ho Uber zruší. To šoférom momentálne robí zisky zaujímavejšími a bez tohoto bonusu by sme sa na 2 litre mesačne asi nevyškriabali. Nič to však nemení na tom, že aj bez toho je jazdenie pre Uber fakt výnosné. Oplatí sa vôbec ešte robiť programátora? Oplatí sa robiť administratívnu prácu, kde viacerí dostanú za mesiac to, čo taký chalan v Uberi za týždeň?

 

zdroj: uber.com

Od februára budú šoféri Uberu v Bratislave potrebovať licenciu. Náklad okolo 200 eur nikoho nezruinuje a ľudia sa tak dostanú na rovnakú úroveň, ako taxikári. Tí tak dosiahli to, čo chceli, zároveň sa však tak môžu sami zničiť.

Taxíkom totiž jazdím čoraz menej a nie som v tom sám. Stretol som niekoľko poctivých taxikárov, no moje skúsenosti sú skôr negatívne. Vulgárni chlapi v často špinavých autách, to nie je skúsenosť, ktorú ako zákazník očakávam. S Uberom som dostal vždy presne to, čo som od toho od začiatku čakal. Príde chalan ako ja, ako ty - programátor, dizajnér, marketér, whatever. Priateľsky pokecáme, mám to lacnejšie a jazdím s ľuďmi, ktorí sú zaujímaví a networking s nimi mi prináša nejakú hodnotu. Raz som si zavolal Uber a prišiel pre mňa Range Rover s krásnou 45-ročnou ženou za volantom, ktorá pomedzi kávičky v Auparku chodí jazdiť - nie kvôli zárobku, aby sa nenudila, aby si pokecala, lebo takto sa to dá.

Taxikári sami svojou vinou strácajú. Prichádza stále tvrdšia konkurencia. Okrem Uberu teraz prišiel na trh aj ambiciózny český startup Liftago, ktorý ponúka fakt kvalitné služby. Hopinu pomaly dochádza dych. Chystá sa veľká vojna, ktorá prinesie zákazníkom podstatne väčšiu kvalitu. Fakt sa na to teším.

 

zdroj: bazos.sk

Naopak, mám aj skúsenosť, že som si do KC Dunaj zavolal Uber a predomnou zastavil taxík. Obyčajný typický taxík, ako ich poznáme. Potreboval som sa dostať domov. No dostal som presne tú skúsenosť, akej sa pri každej jazde s taxi službou obávam. Páchnuci a vulgárny starší pán bol tak nepríjemný, že sme sa dostali do slovnej konfrontácie. Prosím vás, taxikári, držte sa svojho biznisu a Uber nechajte Uberom. 

Ten Uber, od ktorého očakávam a mimo tohoto prípadu som vždy dostal veľmi príjemnú skúsenosť. Čoskoro dám taxíkom úplné zbohom. A možno si pôjdem po práci aj zajazdiť za Uber. Však prečo nie? 

Pridať komentár (0)