Microsoft zlikviduje všetky emisie, ktoré po sebe zanechal za 45 rokov svojej existencie

  • Plán počíta so založením fondu, ktorý v najbližších štyroch rokoch investuje miliardu dolárov
  • Oznámenie Microsoftu je pritom odrazom snahy amerických firiem účinnejšie prispieť k ochrane klímy
TASR/Pixabay
  • Plán počíta so založením fondu, ktorý v najbližších štyroch rokoch investuje miliardu dolárov
  • Oznámenie Microsoftu je pritom odrazom snahy amerických firiem účinnejšie prispieť k ochrane klímy

Americká softvérová spoločnosť Microsoft má v úmysle zmazať svoju uhlíkovú stopu – minulú, ale aj tie budúce. Medzi spoločnosťami zo zoznamu najväčších amerických podnikov Fortune 500 tak nastavila ambiciózny cieľ postaviť sa za účinnejšiu ochranu klímy. Microsoft uviedol, že chce zlikvidovať toľko uhlíkových emisií, koľko ich po sebe zanechal za 45 rokov svojej existencie.

Snaha dostať uhlíkové emisie z atmosféry stavia klimatické ciele Microsoftu ďalej, než aké sú plány ostatných firiem. Tie sa väčšinou zameriavajú len na to, ako znížiť súčasné emisie alebo zabrániť budúcim.

„Ak nás minulé desaťročie niečo naučilo, potom to, že technológia postavená bez týchto princípov môže narobiť viac škody ako úžitku,“ povedal na štvrtkovom stretnutí s médiami šéf Microsoftu Satya Nadella. „Musíme začať zmazávať ten zničujúci vplyv na zmeny klímy,“ povedal a dodal, že ak sa budú priemerné teploty zvyšovať tak ako doteraz, bude to mať ničivé následky.

V hlavnej úlohe ochrana klímy

Plán počíta so založením fondu, ktorý v najbližších štyroch rokoch investuje miliardu dolárov na zrýchlenie rozvoja technológií na likvidáciu emisií uhlíka. Oznámenie Microsoftu je pritom odrazom snahy amerických firiem účinnejšie prispieť k ochrane klímy, keď prezident Donald Trump svojím rozhodnutím z roku 2017 vyviedol Spojené štáty z parížskej klimatickej dohody.

Čítaj viac TU>>Spoločnosť Microsoft testovala štvordňový pracovný týždeň. Produktivita sa zvýšila o desiatky percent

Ďalšie americká spoločnosť Amazon vlani uviedla, že chce byť uhlíkovo neutrálna do roku 2040. Najväčší internetový predajca na svete má tiež v pláne nakúpiť od jednej začínajúcej firmy 100-tisíc elektromobilov k doručovaniu zásielok. Čiastočne sa k tomu ale zaviazal pod tlakom zamestnancov, aby bol k životnému prostrediu zodpovednejší.

Obrovskú, takmer 2-miliardovú investíciu do ekológie dnes ozámila aj spoločnosť Nestlé, ktorá chce budúcnosť bez odpadu.

Viac čítaj TU>>Potravinársky gigant investuje miliardy do ekológie, chce budúcnosť bez odpadu

Zdroje: ČTK

Najnovšie video