Pixel Federation: Máme tie najlepšie pracovné podmienky na Slovensku a DOTA2 ligu

  • Nedávno sme sa chceli bližšie pozrieť na spoločnosť Pixel Federation a tak sme sa rozhodli ich kontaktovať s úmyslom zistiť , čo majú nové. Porozprávali sme sa o tom s ich CMO Martinom Palšovičom.
 srcset
  • Nedávno sme sa chceli bližšie pozrieť na spoločnosť Pixel Federation a tak sme sa rozhodli ich kontaktovať s úmyslom zistiť , čo majú nové. Porozprávali sme sa o tom s ich CMO Martinom Palšovičom.

 

Na začiatok sa opýtam, ako sa Pixel Federation darí v roku 2015?

Zatiaľ to vyzerá fajn, podarilo sa nám releasnuť dva naše tituly na iOS a Android, nedávno sme vypustili novú hru a prototypujeme dva projekty pre Steam a Sony PlayStation. Ako to dopadne, uvidíme časom.

 

 

Skús v krátkosti predstaviť tím Pixel Federation? Rozrastáte sa alebo si zatiaľ vystačíte?

Momentálne u nás pracuje 160 ľudí. Snažíme sa rozrastať s rozumom, radšej si počkáme kým nájdeme kvalitného človeka. Pracujeme na niekoľkých nových projektoch a to pre nás znamená nové technológie a vznik doteraz neexistujúcich pozícií – čo je občas krok do neznáma, ale zatiaľ to vyzerá, že si vyberáme dobre.

Sedíme v Digital Parku v Bratislave a skromne o sebe tvrdíme, že máme tie najlepšie pracovné podmienky na Slovensku. Naši ľudia fungujú v kreatívnych priestoroch s oddychovými zónami, majú možnosť neobmedzeného športovania a wellnesu v neďalekom fitku, zdravotnú starostlivosť, masáže priamo vo firme, čerstvé ovocie, jazykové kurzy a mnoho ďalších finančných i nefinančných benefitov. A máme vlastnú firemnú herňu a DOTA 2 ligu :)

 

Vaša najúspešnejšia hra Train Station je naozaj skvelá? Stále je však vaša naj?

TrainStation je stále náš najúspešnejší titul z hľadiska počtu hráčov aj zisku. Vlaky doteraz hralo viac ako 30 miliónov ľudí po celom svete. Z dlhodobého hľadiska však rastú príjmy aj našich ostatných titulov.

 

Preveď nás portfóliom vašej spoločnosti.

Našou najstaršou hrou je Emporea, fantasy stratégia dostupná pre iOS, Android a Web. TrainStation je 2D vlaková simulácia – rovnako dostupná pre iOS, Android a Web. Diggy’s Adventure je príbehová RPG adventúra plná skvelých puzzle úloh, dostupná na Webe a čoskoro už aj mobiloch. Štvrtou našou živou hrou je BIG Shopkeeper – webová simulácia stavby supermarketu a budovania biznisu. Spustili sme Seaport – transportno-budovateľskú hru o lodiach. A ako som už spomínal, chceme preskúmať aj neznáme vody a vyvíjame prototypy dvoch sci-fi hier pre Steam a PlayStation. Všetky naše produkty vyvíjame a publishujeme inhouse.

 

 

 

Plánujete aj nejakú novinku do radu vašich hier?

Okrem už vymenovaných titulov by sme radi zrealizovali jeden väčší projekt, ktorý by potešil obrovské množstvo priaznivcov jedného historicky veľmi úspešného žánru hry. Zatiaľ ale iba takto tajnostkársky.

 

Odkiaľ získavate inšpirácie pre vaše hry? Vymyslieť novú alebo neustále pridávať novinky a vylepšovať existujúce hry určite nie je jednoduché.

Každá z našich hier má pravidelné týždenné updaty obsahu aj funkcionality. Je to naozaj náročné, ale naši šikovní game dizajnéri to zvládajú veľmi dobre a pomáha im v tom všetko od kávy, cez hry alebo knihy až po šport.

 

Zapracúvate aj nápady od ľudí zvonku, od fanúšikov? Ako selektujete, čo je dobrý nápad a čo asi nie?

Stáva sa to a je to aj jeden z našich spôsobov komunikácie s komunitou. Máme veľké skúsenosti s tvorbou hier, avšak nikto nie je dokonalý a my sme radi za každý skvelý a konštruktívny nápad, ktorý od hráčov dostaneme. Často príde aj niekoľko dobrých návrhov, iné sú zasa menej zrealizovateľné – vždy sa ale človeku milo poďakujeme. Každú jednu myšlienku si prečítajú naši Community Managers a podľa jej prínosu ju posúvajú ďalej Game Dizajnérom danej hry a tí rozhodujú, čo s ňou.

 

 

 

Čo je najťažšie na tvorbe takejto hry a následne na dosiahnutí jej úspechu. Predpokladám, že neexistuje žiadny magický vzorec, alebo áno?

Magický vzorec neexistuje – avšak vďaka času, množstvu titulov a hráčov, dokáže človek nabrať skúsenosti a pochopiť veci, ktoré úspešná hra musí mať. Pixel Federation okrem súčasných úspešných produktov vydal aj niekoľko tých menej úspešných na rôzne platformy od Nintenda až po iOS. Aj to nám veľmi pomohlo a naučili sme sa množstvo vecí, na ktoré si treba dať pozor. Základom však vždy musí byť kvalitná zábava a dobrá hrateľnosť pre danú cieľovú skupinu.

 

Opíš nám bežný pracovný deň vo vašom  office. 

Konkrétny deň závisi od pracovnej pozície človeka, ale veľa ľudí začína deň našou skvelou kávou :) Doobedie je najproduktívnejší čas, takže väčšinou prebehnú krátke porady a pracuje sa na najdôležitejších taskoch. Ja si napríklad každé ráno prebehnem čísla našich projektov a marketingových kampaní, potom sa venujem najnáročnejším úlohám na daný deň a prechádzam si s ľuďmi z tímu ich tasky. Cez obed skočím do fitka alebo si zaplávať a poobede riešim zvyšné úlohy a strategickejšiu komunikáciu – častokrát je potrebné volať napríklad do Kalifornie a pre časový posun je to možné až večer.

Iní kolegovia si zasa radi sadnú do focus roomov, kde môžu v kľude brainstormovať nápady na nové veci. Skupinky ľudí sa počas dňa radi stretávajú v kuchynke na káve, v chilloute pri šípkach alebo stolnom futbale – z týchto neformálnych rozhovorov často vzídu skvelé nápady. Navyše sa takto spoznajú kolegovia pracujúci na iných projektoch. Niektoré tímy zasa radi praktizujú spoločné raňajky alebo obedné grilovanie na terase. Šimon, náš CEO má zasa dobrý zvyk prejsť si každý deň celú firmu a prehodiť pár slov s jednotlivými tímami. Celkovo je tu atmosféra veľmi priateľská (až kým sa nezačne hrať DOTA) a podporujeme ľudí v kreativite.

 

 

 

Trošku z biznis hľadiska, ako ste na tom s konkurenciou? U nás aj vo svete.

Konkurenciu nevnímame, ani u nás ani vo svete. Myslím to v dobrom – častokrát sa nám stalo, že nám iná veľká herná firma pomohla, poradila alebo nakontaktovala nás na niekoho. Máme napríklad veľmi dobré vzťahy s Nordeusom – jednou z najväčšich herných firiem v Európe. Rovnako k tomu pristupujeme aj my – zdieľame know-how s inými slovenskými a českými firmami (nielen hernými), radi poradíme indie developerom alebo posunieme kontakt ak to má zmysel. Veľmi dobre si rozumieme aj so slovenskou hernou firmou Powerplay Manager.

Samozrejme, z globálneho hľadiska je konkurencia na trhu hier obrovská a je dôvodom konca mnohých herných štúdií. Neustále rastúce ceny akvizície nových hráčov, čoraz viac titulov a vznikajúcich firiem však aj tak vedie iba k jednému – na konci dňa je potrebné všetku energiu investovať do vývoja čo najlepšieho produktu a venovať pozornosť najmä vašim hráčom – tí su totiž to najdôležitejšie, čo máte.

 

Chceli by ste ešte niečo dodať?

Že je to u nás super a stále hľadáme nových ľudí – stačí pozrieť náš web :)

 

Na našom malom ale vynaliezavom Slovensku je určite málo podobných firiem ako Pixel Federation. Je to miesto, kam sa hrnie veľká časť nášho developerského talentu a naberá tu skúsenosti + uplatňuje kreativitu. Je super, že sa dá uplatniť aj na domácej pôde a tvoriť pre celý svet. Bolo by super, keby máme v každom odvetví taký Pixel Federation :).

 

zdroj foto: pixelfederation


Najnovšie video