Toto sú 4 triky, ktoré využívajú najväčšie mozgy Sillicon Valley, aby ostali sústredení

  • Všetci dobre poznáme, aké je občas ťažké naplno sa venovať jednej veci a ostať 100 % sústredený.
  • S rovnakým problémom bojujú aj úspešní podnikatelia, vynálezcovia technológií či burzoví makléri
pexels-photo-618613
Pexels
  • Všetci dobre poznáme, aké je občas ťažké naplno sa venovať jednej veci a ostať 100 % sústredený.
  • S rovnakým problémom bojujú aj úspešní podnikatelia, vynálezcovia technológií či burzoví makléri

Nástrahy v podobe rozptýlení našej pozornosti dnes číhajú všade naokolo. Veríme, že každý sa už niekedy pristihol, ako už hodinu venuje svoju pozornosť niečomu nepodstatnému. Hoci pôvodný plán bol úplne iný. Sociálne siete, videá roztomilých zvierat, rozmanitosť sveta vonku za oknom, mucha, ktorá práve pristála na stole… To všetko nás vie upútať natoľko, že sa odchýlime od povinností a vecí, ktoré musíme naozaj urobiť.

Zakladatelia Sillicon Valley tak hľadali spôsoby, ako podávať, čo najlepší výkon, keďže kľúčom k ich úspechu je hlavne schopnosť sústrediť sa na cieľ. Ak teda bojuješ tiež s neúspešnou snahou o koncentráciu, inšpiruj sa piatimi metódami, ktoré si osvojili jedni z najúspešnejších podnikateľov.

Metóda Wim Hof

Môže sa javiť ako najťažšia, avšak sľubuje účinky nielen v podobe vysokej sústredenosti a čistej mysle, ale aj zlepšenie imunitného systému, zrýchlenie metabolizmu, redukcie stresu a vysoký prílev životnej energie. A presne tieto veci potrebujeme k tomu, aby sme boli silní, zdraví a šťastní. Vyžaduje si skutočné odhodlanie a každodenné prekonávanie samého seba. Skladá sa z 3 fáz.

Začíname po zobudení tým, že budeme praktikovať hlboké nádychy a výdychy. Opakujeme tieto kroky približne 40-krát, až pokým nezačneme cítiť jemné závraty. Potom vydýchneme všetok vzduch z pľúc a zadržíme dych najdlhšie ako vieme. Následne naopak inhalujemečo najviac vzduchu a zadržíme dych, pokým vládzeme. Po opakovaní týchto dychových cvičení, ktoré majú na naše telo blahodarné účinky, pokračujeme druhou fázou. Tá zahŕňa už aj fyzické cvičenie. Pri zadržanom dychu urobíme niekoľko sed-ľah cvikov. Napokon sa ešte ponaťahujeme a pridáme zopár jógových pozícií pri pravidelnom dýchaní. Posledný krok tejto metódy je studená sprcha. Pre väčšinu ľudí nepríjemný zážitok. Určite si však už počul, že je veľmi zdravá a hneď ako sa naše telo na studenú vodu aklimatizuje, mozog uvoľňuje endorfíny a nakopne imunitu aj metabolizmus.

Je dokázané, že správne dýchanie a kombinácia psychického a fyzického cvičenia má na telo a myseľ kladné účinky. Pri každodennom opakovaní uvidíš celkový pozitívny vplyv na život, sústredenie a výkon. Ak totiž dokážeš toto, ľahšie budeš zvládať ostatné úlohy, ktoré vedú k naplneniu tvojho cieľa či sna.

Metóda Pomodoro

Ide o rozdelenie práce do kratších časových intervalov, kedy budeme pracovať bez rozptýlenia. Využijeme pritom časovač, ktorý si nadstavíme vždy na 25 minút. Určíme si úlohu a poriadne sa do nej oprieme. Pracujeme 25 minút bez akejkoľvek prestávky a potom, keď časovač zazvoní a úspešne sme zvládli úlohu, urobíme si fajku na papier. Proces opakujeme 2-3 krát a následne si dáme približne 5 minútovú pauzu. Následne pokračujeme prácou ďalších 25 minút, po ukončení si opäť zaznačíme fajku a môžeme si dokonca dať dlhšiu pauzu približne 30 minút. Táto metóda nás učí a povzbudzuje koncentrovane pracovať. Fajky a prestávky sú akousi odmenou za čas, ktorý sme odhodlane venovali práci.

Aplikácie pomáhajúce znižovať rozptýlenia

Priznajme si, že v súčasnosti našu efektivitu a produktivitu brzdia práve aplikácie v smartfónoch, akými sú Facebook, Instagram a mnohé ďalšie podľa individuálnych preferencií. Našťastie existujú aj také, ktoré zabránia tomu, aby sme sa počas práce pristihli ako browsujeme Newsfeedy, pozeráme zábavné videá či hráme hry. Skús sa tentokrát pri sťahovaní popozerať po aplikáciách ako StayFocused. Vždy, keď takúto appku zapneš, tie, čo ťa tak veľmi rozptyľujú, sa stanú neprístupnými počas celého dňa.

Zapisovanie

Zabudni na písanie poznámok do smartfónov, tabletov a notebookov. Písanie perom na papier zlepšuje pamäť a pomáha lepšie sa sústrediť na to, čo práve robíme. Pri práci za počítačom si skús zapisovať poznámky na papier, prípadne si viesť vlastný brainstorming. Táto metóda zvyšuje zanietenosť do práce a podporuje poznávacie funkcie. Podobne ako pri Pomodoro métode časového manažmentu, si môžeš na papier stanoviť čiastkové úlohy a postupne odfajkovať tie, čo sa ti podarili. Tvoja koncentrácia sa bude zameriavať na všetko, čo je potrebné.

Rozptýlenie je všade naokolo. Nedovoľme preto nepodstatným maličkostiam, aby nás odklonili od toho, čo je dôležité. Ak  sa nevieš sústrediť, neprestávaj hľadať spôsoby, ako to robiť lepšie. Neskôr poďakuj samému sebe, že si sa snažil a možno si sa inšpiroval práve týmito metódami ako byť výkonnejší.

Zdroj: entrepreneur.com

Najnovšie video

Najnovší podcast

Aktivista Jakub Goda: Tvrdý lockdown je k ekonomike šetrnejší

Najnovšie