Vodič Uberu, ktorý predáva alkohol vo svojom aute, dokazuje, že Slováci majú biznis v krvi

Jakub Jablonický / 30. novembra 2016 / Tech a inovácie

Slovensko potrebuje špekulantov.

Nedávno sme na facebooku Startitup uverejnili fotku z auta jedného vodiča Uberu, ktorý si popri rozvážaní ľudí šikovne privyrába. Z auta si spravil malý pojazdný bar kde predáva takmer všetko, po čom dobre naladení Bratislavčania túžia počas nočnej jazdy.

15253604_1174944705932071_3104084921983760575_n

foto: FB/Startitup

Vyzerá to tak, že reakcie zákazníkov na túto zaujímavú „inováciu“ sú väčšinou pozitívne. Minimálne sa nad tým nikto príliš nepohoršuje, o čom svedčí aj fakt, že vodič nebol nahlásený Uberu.

Či už sa ti tento nápad páči alebo nie, z príkladu „Uber baru“ sa môžeme všetci naučiť niečo o biznise. Základom podnikania je jednoducho povedané ponúknuť niečo, o čo majú ľudia záujem, v správny čas a na správnom mieste. No to sa vo väčšine prípadov ľahšie povie ako urobí.

uber

foto: digitaltrends.com

Preto sú inovátori a „špekulanti“, ktorí dokážu identifikovať a využiť diery na trhu, takí cenní. Vodič predávajúci alkohol a zapaľovače je príkladom presne tohto typu človeka.

Prišiel s niečím, čo dáva zmysel keď sa na to pozrieme teraz. No bol to práve on, kto túto jednoduchú myšlienku preniesol do reality. Neprišiel síce s ničím, čo spasí svet, no jeho služby sú pre jeho zákazníkov určite hodnotné. Inak by si od neho predsa nič nekúpili.

Je to iba malý a v podstate nie veľmi významný príklad. No na Slovensku o inovatívnych ľudí, ktorí sa neboja špekulovať so zaužívanými normami aj vo väčšom meradle, nie je núdza. O mnohých z nich sa môžeš dočítať aj v našich článkoch.

ecocapsule-01_1

foto: nicearchitects.com

Či už je to známe lietajúce auto, obytná ekokapsula alebo „iba“ nový spôsob robenia palaciniek, Slováci každý deň dokazujú, že biznis a inovácie im nie sú cudzie. Samozrejme, nie je to jednoduché. Inak by to robil každý.

No je dôležité, aby sa inovácie a podnikanie nerobili ešte ťažšími, ako sú. Treba preto vytvoriť podnikateľské prostredie s čo najnižšou mierou byrokracie a nezmyselných regulácií. Prehnaná regulácia môže potopiť dobrý nápad ešte pred jeho zrealizovaním. Nehovoriac o vyháňaní kvalitných ľudí z krajiny.

Vodič Uber baru je iba jedným z mnohých ľudí na Slovensku, ktorí majú cit pre biznis a potenciál vytvoriť niečo, o čo bude záujem. A Slovensko potrebuje presne takýchto ľudí. Nie ďalší prázdny oblek prilepený ku poslaneckej stoličke. Čím skôr si to uvedomíme, tým lepšie.

zdroj titulnej fotografie: favim.com / digitaltrends.com

 

Pridať komentár (0)