Základný problém s anonymnými aplikáciami

  • Problematika, ktorá je naozaj aktuálna sa týka anonymných aplikácií a ich schopnosti prežiť v dnešnej dobe. Aby tieto jednotlivé produkty určené na zábavu prežili úpadok, musia poskytnúť jedinečný nástroj, ktorý vyvíjajú so svojimi zákazníkmi a podporuje verejnosť.
1 (3)
  • Problematika, ktorá je naozaj aktuálna sa týka anonymných aplikácií a ich schopnosti prežiť v dnešnej dobe. Aby tieto jednotlivé produkty určené na zábavu prežili úpadok, musia poskytnúť jedinečný nástroj, ktorý vyvíjajú so svojimi zákazníkmi a podporuje verejnosť.

Vanity Fair a TechCrunch oznámili, že Yik Yak má problémy. Ide o spoločnosť, ktorá zarobila cez 70 miliónov dolárov a jej hodnota je okolo 400 miliónov dolárov. Predtým ako spoločnosť začala čeliť problémom, bola na najvyšších pozíciách v stiahnutiach iOS a Android storeov.

Situácia s Yik Yak-om sa zhoršovala hlavne kvôli vysokoškolskej populácii. Ale takto to funguje u väčšiny produktov určených pre zábavu: novinky sa zunujú, záujem ubúda a pozornosť sa presunie.

Produkty, ktoré sa stanú rýchlo populárnymi, to dokážu vďaka veľkému množstvu používateľov a množstvu peňazí, ktoré sa do nich investujú. Deje sa to stále rovnako a dookola s každým takýmto produktom: Spoločnosť objaví produkt, rozšíri sa rýchlo ako požiar a potom vymrie, takmer rovnako rýchlo ako sa objavila. Tieto produkty sú označované ako anonymné.

544667992ad05-stock-footage-man-texting-on-smartphone-and-drinking-tea-in-cafe_544667992ac411-800x445

foto: drinkmicro.com

Rovnako ako anonymné aplikácie, aj Yik Yak zachytil predstavu miliónov ľudí a zlepšil celkovú hodnotu zábavy, ale nepodporuje verejnosť spôsobom ako sociálne produkty, ktoré to vydržia robiť. V mnohých anonymných aplikáciách je zakorenená fantázia. A rovnako ako väčšina zábavy aj ony sú vytvorené, aby sa prostredníctvom nich unikalo z reality.

To predstavuje dilemu. Kým anonymné aplikácie poskytujú únik, zdá sa, že to vytvára vlastný dátumom spotreby. Letmý pohľad na grafy nižšie ukazuje, ako tieto aplikácie majú tendenciu stúpať na popularite a potom rýchlo klesnúť často a viackrát.

Blindspot a Brighten majú obe značný kapitál a sú nováčikovia v obore, ale už vykazujú určitý postup. Yik Yak a After School majú významné pozície na špici, ktoré majú tendenciu sa zhodovať so začiatkom školského roka a potom pomaly klesajú. No oba cykly sa zdajú byť slabé.

1-lpv-51aAWSBv32MZMh9eWA (1)

foto: medium.com

Záležitosti identity

Bez nejakej formy identity je nemožné vytvoriť a posilniť trvalé vzťahy s ostatnými. Potvrdzujú to užívatelia, ktorí investujú do „online osobnosti“, od budovania nových vzťahov (priatelia na Facebooku), poskytovania spätných väzieb („like“ na fotku svojich priateľov na Instagrame) a zdieľania našich každodenných životov (vyvesením fotografie na Snapchat). Identita umožňuje spojitosť, anonymita nie a spojitosť je potrebná na posilnenie vzťahov.

Yik Yak si to uvedomil a pridáva funkcie ako zdieľané zdroje, užívateľské meno a údajne pridá aj chat. Ak by užívatelia mohli chatovať s ostatnými, potom by mohli jednoduchšie formovať skutočné vzťahy aj „offline“, čo poskytuje viac úžitkovosti. Uvidíme v budúcnosti, či to naozaj zabralo.

Medzitým, v inom kúte sveta sociálnych aplikácií, Snapchat predviedol, ako je to otravné.

snapchat-lenses

foto: techcrunch.com

Snapchat začal s tým ako čo najrýchlejším spôsobom poslať „miznúce fotky“, poskytujúc tak nový nástroj. Ten potom spustil „Živé príbehy“, ktoré sa vyvíjajú a budujú na ich vlastnom úspechu. Zdieľaním „Našich príbehov“ môžeme posilniť spoločnosť na celom svete.

Anonymná aplikácia môže ponúknuť veľa zábavy a skvelý únik z reality, ale neposkytuje skutočne užitočný cieľ v našich každodenných životov a odvádza nás od reality. Nemôže to však vydržať navždy. Nikto zatiaľ celkom určite nenašiel spôsob, ako udržať túto hranicu fantázie. Ako to môžeme s istotou povedať? Pretože, ak by sa tak stal, určite by sa anonymita dala udržať dodnes.

zdroj: medium.com, zdroj titulnej fotografie: shutterstock.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá