Zomato stále raisuje a investuje. Cieľom sú top služby pre reštaurácie a ich zákazníkov

Michal Sorkovský / 16. apríla 2015 / Lifehacking

Indická appka na vyhľadávanie reštaurácií a podnikov sa už používa v 22 krajinách a záujem o ňu stále rastie. Zomato okrem toho raislo 50 miliónov dolárov a získalo platobnú platformu MaplePOS. Hodnota spoločnosti by teda dnes mala činiť viac ako 1 miliardu dolárov.

 

MaplePOS stoplo všetky svoje služby a kompletne sa zaradilo pod Zomato, ktoré ho plánuje využiť a rozbehnúť naplno po celom svete ešte tento rok. Co-founderi spoločnosti z Naí Dillí Arun Tangri, Varun Tangri a Abhishek Rohilla sa taktiež všetci pridali k Zomato. Presná cena, za ktorú bolo MaplePOS kúpené ale nie je známa. Zomato si tiež našlo nového investora Info Edge, ktorý podniká v Indii v oblasti reklamy. Okrem toho do startupu investovali spoločnosti Sequoia Capital a Vy Capital, Zomato teda od svojho vzniku (2008) už raislo okolo 164 miliónov dolárov.

 

MaplePOS je už siedmou akvizíciu, na ktorú sa Zomato podujalo. Predtým sa spoločnosť zameriavala hlavne na snahu expandovať do nových krajín. Zomato získalo v USA Urbanspoon od spoločnosti IAC za 55 miliónov dolárov, vstúpilo ale aj na český a slovenský trh, kde za viac ako tri milióny dolárov (kombinovane) kúpilo Launchtime.cz a Obedovat.sk.

Maple POS sa stane súčasťou Zomato Base, Android POS systému. Zomato sa bude snažiť spárovať cloud POS software s ich vlastným hardware a taktiež s mnoho ďalšími POS systémami reštaurácií. Výsledný produkt by mal obsahovať funkcie ako menu, správa zásob, analytika, CRM software, správa blokov, offline support. Všetky tieto kroky boli podniknuté v rámci B2B snahy Zomato for Business, ktorá tiež zahŕňa aj novú mobilnú peňaženku, s názvom Cashless.

 

Deepinder Goyal, founder a CEO spoločnosti sa vyjadril, že Zomato je jedinou food-tech spoločnosťou na svete, ktorej produkty sú rovnako nápomocné pre reštaurácie a podniky, ako aj pre ich zákazníkov. Konkurencia ale nie je malá. Existuje viacero spoločností, ktoré sa snažia využiť POS priestor v reštauračnom sektore. Záujem je napríklad zo strany spoločnosti Groupon, ktorá má pod palcom platformu Orderbird a tiež ponúka reštauráciám možnosť robiť si online reklamu.  

zdroj: techcrunch.com

Pridať komentár (0)