Baťovská tradícia Slovákom vybudovala biznis s miliónovými tržbami. Topánky šijú z kože z mekky módy

  • Obuvnícky priemysel má v Partizánskom dlhoročné korene
  • Rodáci z Partizánskeho pokračujú v tradíciách mesta
  • Ich biznis má dnes miliónové tržby
  • Obuvnícky priemysel má v Partizánskom dlhoročné korene
  • Rodáci z Partizánskeho pokračujú v tradíciách mesta
  • Ich biznis má dnes miliónové tržby

Mesto Partizánske sa môže od počiatku vzniku pýšiť bohatou obuvníckou históriou, ktorú tam v roku 1937 zasiala obuvnícka ikona Tomáš Baťa. O niekoľko desaťročí však prišlo veľa zmien, ale aj napriek tomu dnes v povestnej „Baťovke“ stále nájdeme výrobcov, opierajúcich sa o dlhoročné tradície.

V rovnakých šľapajach kráča rodina Robelovcov, ktorá sa v obuvníckom remesle mesta rozhodla pokračovať. Celé to započal Jozef Robel starší ešte v obuvníckych závodoch ZDA Partizánske, odkiaľ v 90. rokoch priniesol domov prvú kolekciu topánok v obrovských kufroch. V tom čase ešte netušili, že im topánky zmenia život.

„Rodinný biznis Robel má dnes už 40 rokov skúseností v obuvníctve. Môj otec svoju celoživotnú kariéru strávil v obuvníckom priemysle, pracoval aj pre známu nemeckú značku Rieker. V podstate sme už od malička ako deti  ‚pričuchli‘ obuvníckemu remeslu,“ spomína na úvod Jozef Robel mladší, súčasný riaditeľ úspešnej firmy.

Od predaja k výrobe

Baťa je podľa nich ikona, od ktorej sa dá veľa učiť. Partizánčania na to nezabúdajú, ale novodobé technológie im dávajú na výber. Podľa majiteľa firmy najmä technologické inovácie zmenili oproti ére Baťu podstatne každý jeden biznis a to sa rozhodli využiť po svojom.

„Rýchlo a flexibilne reagujeme na zmeny podmienok na trhu a dopyt po konkrétnych produktoch. Ak sa u nás ráno o 7:00 na centrále rozhodneme spraviť určitý krok, o 9:00 sa už realizuje,“ pokračuje.

Od roku 2008, keď firmu prezval spoločne s otcom, ju začali budovať odznova. Začiatky ale neboli jednoduché. Ako väčšina maloobchodov, aj oni prechádzali náročnými obdobiami, keď museli nadefinovať a vyprofilovať koncepciu predajní a dodávateľskú štruktúru.

Do podnikania tak museli investovať veľa času, námahy a úsilia, a z toho všetkého dnes pramení úspech na slovenskom trhu.

Okrem predaja obuvi od renomovaných svetových značiek sa postupne rozhodli priviesť na trh aj vlastnú obuv pod značkou Robel, Tá dopĺňa portfólio zahraničných dodávateľov a zohľadňuje potreby slovenského zákazníka.

značka Robel - titulná fotka
zdroj: Jozef Robel

Svojich zákazníkov veľmi dobre poznajú. Dokážu ich prirodzene osloviť a komunikovať s nimi, aby vnímali, že nie sú len predajcami topánok, ale dávajú im možnosť vybrať si a kúpiť si topánky presne podľa požiadaviek.

Ide tak o zaužívaný typ omnichannel maloobchodu, kde zákazník nájde presne tie topánky a doplnky, ktoré potrebuje.

Jednotlivé komponenty na výrobu vyrábajú celosvetovo a spolupracujú s expertmi, ktorí vedia firme Robel poskytnúť komplexný výrobok.

Koža z „mekky módy“

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá