Šéf HAKA Farkaš: Zlodej váš kľúč vôbec nepotrebuje, nastúpi do auta a povie zbohom

farkaš na stope

K dnešnému dňu počíta jedna z najväčších facebookových skupín na Slovensku, HAKA-Hľadá sa auto krádeže automobilov, takmer 302-tisíc členov. Avšak objavili sa správy o jej možnom zániku.

Od svojho založenia v roku 2016 sa skupine pod vedením Štefana Farkaša podarilo odhaliť viac ako 400-tisíc ukradnutých vozidiel. Štefan Farkaš, ktorý sa snaží o zachovanie skupiny, bol hosťom v relácii Na Stope, kde diskutoval s Ivanom Megom.

V diskusii spomína na ťažké začiatky skupiny. „HAKU sme ťahali z vlastného. Prvé 3 roky doslovne. Predal som vtedy aj svoje súkromné vozidlo, aby som vedel vyplácať odmeny ľuďom. Vtedy sme dávali 200 eur za každé nájdené auto,“ vysvetľuje Farkaš a dodáva, že jeho iniciatíva nikdy nemala byť zisková. Neprijímala ani 2 % z daní, ako množstvo iných organizácií.

Takmer skončila

Ako sme ťa predošle informovali, ukončenie projektu HAKA oznámil jej zakladateľ začiatkom marca. Nie je to sranda pokračovať v tejto robote. Verte, že je to o držku. Ako právne, tak aj psychicky, napísal v tom čase Farkaš na sociálnu sieť. Problematické bolo aj financovanie HAKY, o ktorom jej šéf viac rozpráva v rozhovore.

Nastal zvrat a dnes to vyzerá tak, že HAKA ešte nekončí. Naopak, podľa Farkašových slov začína nová éra. Pred nedávnom sa totiž zúčastnil stretnutia s predstaviteľmi Ministerstva vnútra SR a Policajného zboru v Bratislave.

Rezort vnútra a polícia vyjadrili záujem o oficiálnu spoluprácu s HAKA a finančnú podporu projektu, čo Farkaša veľmi povzbudilo.

Polícia rieši všetky krádeže a trestné činy. HAKA jej bude môcť oficiálne pomáhať a to bol môj sen a cieľ niekoľko rokov. Konečne jedno spoločné lano, kde bude na jednom konci občan a polícia a na druhom zlodeji a podvodníci, okomentoval Farkaš.

Ukradnúť auto nie je vôbec ťažké

Počas rozhovoru odhalil prekvapujúce informácie o svojej práci v boji proti autičkárskym gangom, vrátane metód, akými kradnú a legalizujú luxusné autá. Farkaš poukázal na jednoduchosť, s akou je možné ukradnúť vozidlo v hodnote 100-tisíc eur, a kritizoval automobilové spoločnosti za ich úlohu v tejto problematike.

„Nie je v záujme toho, kto vám predáva to vozidlo, aby vám ho neukradli. V jeho záujme je, aby ste ho kúpili. A keď kúpite prvé, druhé tretie, kúpite aj štvrté,“ pustil sa do predajcov ostro v rozhovore.

Povedal, že zažil vyhrážky, fyzické útoky a snahy o diskreditáciu, no napriek tomu si v súčasnosti získal rešpekt medzi autičkármi.

Opísal, ako zahraničné gangy dokážu za jedinú noc ukradnúť niekoľko áut a potom ich v kolóne previezť do krajín mimo EÚ, kde sú vozidlá legalizované. Farkaš tiež spomenul, že na Slovensku pôsobia silné lokálne skupiny zapojené do krádeží áut z rôznych dôvodov.

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM